La companyia aconsegueix la millor valoració en el primer any de participació en el certamen i reafirma la seva ambició d'assegurar l'excel·lència en cadascuna de les àrees d'atenció.[node:summary]
Grup Mémora ha estat reconeguda com la companyia de serveis funeraris líder en Atenció al Client del 2022, segons la darrera edició dels Premis ELSA. El certamen analitza la proximitat i la transparència cap als clients, amb l'objectiu de facilitar als usuaris informació sobre les companyies amb un millor servei d'atenció i estimular les empreses a impulsar millores en aquesta matèria.
Sota aquesta premissa, Mémora ha orientat la seva participació al certamen a trobar línies de millora i optimitzar l'atenció als seus clients, reafirmant el seu compromís amb l'excel·lència en cadascuna de les àrees d'atenció i el tracte humanitzat.
En paraules del director de Canal de Mémora, José Joaquín Pérez, aquesta primera participació ha estat un “aprenentatge”. "Ens presentem perquè ambicionem ser millors i poder optimitzar els nostres punts febles, ja que tenim una gran responsabilitat amb els nostres clients i, especialment, amb l'acompanyament que els brindem", va subratllar a l'acte de lliurament de premis. Veure el vídeo del certamen de lliurament i entrevista a José Joaquín Pérez.
Celeritat en la resposta i orientació personalitzada
Entre les qualitats que han situat Mémora com a empresa guanyadora al sector funerari, els enquestats han destacat la celeritat en els temps de resposta, l'eficàcia dels treballadors en la identificació de determinats comportaments després de la pèrdua d'un ésser estimat, així com la orientació personalitzada segons l'estat emocional de cada client.
En aquest sentit, el director de Canal de Mémora va destacar que latenció al client és fonamental per a una empresa funerària. “Poder acompanyar i ajudar comença amb un primer avís, que sol ser una trucada, i acaba amb el comiat a qualsevol de les nostres instal·lacions. Tot el procés implica una interacció contínua i volem fer-ho millor a cadascuna de les fases”, va detallar José Joaquín Pérez.
Atenció al client, clau durant la pandèmia
Aquesta edició dels premis ELSA també ha posat de manifest la importància de l'atenció al client al llarg de la pandèmia. De fet, el 68% de la població espanyola considera que els agents d'atenció al client han contribuït a millorar la vida diària durant la pandèmia, segons dades de l'Observatori Europeu d'Atenció al Client, realitzat l'agost del 2021 a 5.000 persones d'Espanya, Itàlia, Alemanya, França i el Regne Unit.
En aquest context, José Joaquín Pérez va valorar que la pandèmia ha tingut impacte a tots els nivells, però especialment per a una empresa funerària com Mémora: “En el nostre cas, en ser un servei essencial i estar molt implicats en la cadena sanitària i assistencial, hem tingut una responsabilitat especial”. “No obstant, i malgrat les dificultats i les circumstàncies, aquesta situació ens ha donat una oportunitat per humanitzar el màxim possible la nostra feina i atenció”, ha conclòs el director de Canal de Mémora.